» Recenzje » Chrum, Chrum!

Chrum, Chrum!

Chrum, Chrum!
Chrum, Chrum! to jedna z wielu kieszonkowych gier, za które odpowiada wydawnictwo G3. Charakteryzują się one prostotą zasad, ascetyczną szatą graficzną oraz krótkim czasem rozgrywki. Paradoksalnie, potrafią zapewnić całkiem sporą dawkę dobrej zabawy.

Autorem tej niewielkiej gry jest Inon Kohn, projektant raczej nieznany nawet największym zapaleńcom gier planszowych. Z kolei za szatę graficzną odpowiada Michael Menzel, znany z Legend Krainy Andor. Warto także nadmienić, iż omawiana gra miała swoją premierę w roku 2014, tak więc jest to tytuł całkiem nowy.

Wewnątrz pudełka o rozmiarach 9,5 x 12 cm znajduje się 90 kart przedstawiających ilustracje zwierząt, w sumie w siedmiu wzorach. Rysunki należą do bardzo prostych, dopasowanych do tematu i przebiegu gry. Dodatkowo w narożnikach kart znajdują się cyfry, o których zastosowaniu jeszcze napiszę. Zamykając wątek kart należy jeszcze wspomnieć, iż zostały wykonane z solidnego, fakturowanego papieru, odpornego na zniszczenie.

W obejściu - tam, gdzie zwierząt masa

Cel gry postawiony przed uczestnikami jest bardzo prosty: zgromadzenie jak największej liczby kart. Jest to niewymagająca czynność, jednakże najpierw karty są tasowane i rozdawane graczom. Następnie "ustalane" są ręce graczy. Tak, dziwnie to brzmi. Otóż jedna ręka służyć będzie do zagrywania kart na stół, a druga do ich zakrywania. Rozwiązanie to wybornie sprawdza się w praktyce. Teraz pozostaje już tylko grać.

Pierwsza osoba odkrywa swoją kartę i umieszcza ją na środku stołu, po czym robią to pozostali gracze, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zebranie karty odbywa się po spełnieniu jednego z trzech warunków:

  • Na stole zostaną umieszczone - jedna po drugiej - dwie karty z obrazkiem tego samego zwierzaka - wówczas należy przykryć je dłonią i wydać dźwięk zwierzęcia, które zostało w ten sposób zaklepane.
  • Jeśli na stole zostaną umieszczone dwie różne karty, których suma liczb daje wynik 7, wówczas także należy umieścić na nich dłoń, ale poprawny dźwięk brzmi tylko i wyłącznie "chrum, chrum".  
  • Kiedy na szczycie stosu kart zostanie umieszczona świnia, to podobnie jak to miało wyżej należy położyć rękę i wydać dźwięk jej odpowiadający.

W sytuacji, gdy kilku graczy położy dłoń na kartach i wyda dźwięki w tym samym czasie, wygrywa osoba z ręką bliżej stosu kart. Zaś w przypadku pomyłki, karty przypadają kolejnej osobie, która wydała z siebie prawidłową onomatopeję. Warto więc nie poddawać się, zawsze bowiem istnienie możliwość pomyłki. W praktyce mechanizm ten sprawdza się bardzo sympatycznie, dostarczając wielu okazji do śmiechu i generując bardzo wesołe sytuacje w trakcie zabawy. Rozgrywka trwa aż do wyczerpania kart możliwych do wyłożenia. Wówczas podliczane są zdobyte karty i wyłoniony zostaje zwycięzca.

Świnia potęgą jest i basta!

Chrum, Chrum! pomimo swoich niewielkich rozmiarów oraz skromnego wydania dostarczył sporo miłych wrażeń. Gra jest bardzo szybka, niezwykle prosta, zapewnia kupę śmiechu w trakcie zabawy. Jedyna wadą jest to, iż uczestnicy muszą potrafić dodawać, a to minimalnie podnosi barierę wieku dzieci, z którymi można grać. W przypadku zabawy dziećmi nie potrafiącymi jeszcze liczyć, rozwiązaniem wydaje się stosowanie tylko i wyłącznie metody wygrywania kart poprzez wyłożenie dwóch identycznych ilustracji oraz świni.

Ogólnie, Chrum Chrum! polecam do rodzinnych, szybkich rozgrywek, w domu, w parku na pikniku oraz podczas wspólnych wyjazdów.

 

Plusy:

  • Porządnie wykonane karty
  • Prostota zasad
  • Dynamiczna rozgrywka
  • Olbrzymia dawka śmiechu podczas zabawy

Minusy:

  • Warto, aby dzieci potrafiły już same dodawać
  • A z drugiej strony tylko do grania z pociechami

 

Dziękujemy wydawnictwu G3 za przekazanie gry do recenzji.

6.5
Ocena recenzenta
6.5
Ocena użytkowników
Średnia z 1 głosów
-
Twoja ocena
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0

Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Chrum, chrum
Typ gry: karciana niekolekcjonerska
Projektant: Inon Kohn
Ilustracje: Michael Menzel
Wydawca oryginału: Abacus Spiele
Data wydania oryginału: 2014
Wydawca polski: G3
Data wydania polskiego: 2014
Liczba graczy: od 2 do 6
Wiek graczy: od 6 lat
Czas rozgrywki: 15 min.
Cena: 30 zł
Tagi: Wydawnictwo G3 | Michael Menzel | Chrum chrum | Inon Kohn



Czytaj również

Teby
Wyścig po skarby
- recenzja
Urban Panic
Dziel i rządź
- recenzja
Pszczółki
Jedyna gra, w której dzieci nie lubią misia
- recenzja
Ewolucja Ewolucji
Czyli dodatek do dość popularnej gry
- recenzja
Szogun
- recenzja
Szogun
Z kamerą wśród pudeł #31

Komentarze Obserwuj


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.