Combat Commander: Europe
Dodał: Adam 'Aki' KasprzakMają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Data wydania oryginału: 2006
Wydawca polski: GMT Games
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek graczy: od 12 lat
Czas rozgrywki: ok. 120 min.
Cena: 169,00 zł
Combat Commander: Europe jest grą planszową o mechanice karcianej, rozgrywaną w realiach europejskiego teatru drugiej wojny światowej. Jeden z graczy wciela się w rolę Niemiec, podczas gdy drugi dowodzi Ameryką bądź Rosją. Obydwaj uczestnicy na zmianę rozgrywają tury, zagrywając z ręki po jednej lub więcej kart „Losu”, aby na mapie aktywować jednostki pełniące rozmaite funkcje militarne. W Combat Commander nie istnieje ścisła sekwencja działań. Każdy fragment czasu gry podzielony jest na zmienną liczbę tur graczy, z których każda może składać się z jednego lub więcej „Rozkazów” przeprowadzanych przez aktywnego uczestnika. „Akcje” mogą być generalnie przeprowadzane w dowolnej chwili przez dowolnego z graczy. W losowych odstępach czasu mają również miejsce „Wydarzenia” – zarówno dobre, jak i złe – wprowadzające element chaosu do perfekcyjnych planów obu uczestników. Do Rozkazów zalicza się: Strzał, Ruch, Podejście, Przegrupowanie, Odwrót oraz Artylerię. Każda nacja posiada również pewną liczbę rozkazów zakłócających dowodzenie. Gdy znajdują się one na ręku, działają jak fałszywki. Oto kilka przykładów z szeregu ponad 20 różnorodnych Akcji:
- Dym – Jeśli jednostka z zaznaczonym ruchem zostanie ustawiona na przesunięcie, na jej heksie lub obok połóż Dym.
- Granaty ręczne – Zapewniają premię +2 przy strzelaniu do sąsiedniego heksu.
- Okopanie – Pozwala umieścić okopy na przyjaznym heksie.
- Ranni w akcji – Wybierz jedna wyeliminowaną jednostkę. Przywróć tę jednostkę do gry na losowo wybranym heksie, ze złamanym morale.
- Bohater – Jeśli nie ma go jeszcze w grze, umieść Bohatera na przyjaznym heksie. Przegrupuj tam jedną jednostkę o złamanym morale.
- Zahartowani w walce – Jedna z jednostek staje się weteranami.