Food Chain
Nie zawsze silniejszy zjada słabszego
Redakcja: Tomasz 'earl' KoziełłoIlustracje: Artur 'GoldenDragon' Jaskólski
Najlepszą grą, z którą wydawnictwo Brain Games pojawiło się na targach w Essen w 2012 roku, nie okazał się tytuł o podniebnych podróżach, ale gra edukacyjna o… łańcuchu pokarmowym zwierząt. Food Chain to już 3 wydanie tytułu Meelis Looveer. Pierwsza edycja ukazała się jeszcze w wersji print & play w 2009 roku. Nowa edycja z nowymi grafikami z miejsca podbiła moje serce. Dlaczego? Po odpowiedź zapraszam do recenzji.
Pancerne, kartonowe, niewielkie pudełko (oczywiście ze wspaniałymi zaokrągleniami na palce!) – to jest znak rozpoznawczy Brain Games. W środku znajduje się papierowa wypraska. Na zestaw składa się masa kartonowych, okrągłych, kolorowych znaczników i karty. Niestety, mimo ich wysokiej jakości, nie posiadają specjalnej, ochronnej siateczki jak pozostałe pozycje ze stajni Brain Games. Instrukcja do gry (w języku angielskim i niemieckim) została wydrukowana na dobrej jakości papierze, dużą czcionką i napisana jasnym, lecz nieco przegadanym stylem. Ilustracje są bardzo ładne, a ta z wieczka pudełka jest po prostu prześliczna. Ikonografia bardzo subtelna, ale do tego bardzo czytelna. Świetna robota Raimo Koppela i Gintsa Rudzitisa. Jakość wykonania na zadowalającym poziomie, oprawa graficzna wyśmienita.
Każda z kart w grze (no, prawie każda) posiada: w lewym górnym rogu wartość punktową, w czerwonych kołach wizerunki zwierząt-drapieżników polujących na zwierzę/roślinę przedstawione w czarnym kole, w prawym dolnym rogu liczbę wskazującą miejsce zwierzęcia w łańcuchu pokarmowym zaś w zielonym kole zwierzę/roślinę będące pożywieniem dla bytu z czarnego koła. Zadaniem graczy jest tak zagrywać karty z ręki, aby upolować jak najwyżej punktowaną istotę z łańcucha pokarmowego (im niższy numer, tym większa wartość).
W swojej turze gracz może podjąć jedną z 5 dostępnych akcji:
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
- Polowanie – zagrywamy drapieżnika z ręki. Zagrana karta musi się pokrywać w odpowiednich elementach z kartą ofiary. Wyłożony drapieżnik (zaznaczamy go znacznikiem w swoim kolorze) zawsze musi być wyżej w łańcuchu pokarmowym niż jego potencjalne pożywienie. Dopuszczalna jest sytuacja, gdy kilku drapieżców współzawodniczy o tę samą ofiarę.
- Jedzenie – drapieżnik może zjeść swoją ofiarę. Jego kartę kładzie się zakrytą w swoim obszarze gry – to punkty zwycięstwa. Na stole pozostają łańcuchy pokarmowe o długości 2 lub więcej kart, pozostałe się odrzuca i zastępuje nowymi dociągniętymi z talii.
- Wycofanie – możemy usunąć naszego wyłożonego drapieżnika z gry (odkładamy jego kartę na stos kart odrzuconych).
- Zamiana – zamieniamy drapieżnika z ręki na kartę ze stołu o niższym miejscu w łańcuch pokarmowym.
- Oddanie – odrzucamy jedną kartę i na jej miejsce dociągamy kartę z wierzchu talii.
- spory walor edukacyjny
- szybka i dynamiczna rozgrywka
- ciekawy temat
- oprawa graficzna
- jakość wykonania
- karty bez siateczki ochronnej!
Dziękujemy wydawnictwu Brain Games za udostępnienie gry do recenzji.
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 0
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Food Chain
Typ gry: karciana niekolekcjonerska, familijna
Projektant: Meelis Looveer
Ilustracje: Raimo Koppel, Gints Rudzītis
Data wydania oryginału: 2012
Wydawca polski: Brain Games
Liczba graczy: od 2 do 10
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: ok. 10 minut
Cena: ok. 15$
Typ gry: karciana niekolekcjonerska, familijna
Projektant: Meelis Looveer
Ilustracje: Raimo Koppel, Gints Rudzītis
Data wydania oryginału: 2012
Wydawca polski: Brain Games
Liczba graczy: od 2 do 10
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: ok. 10 minut
Cena: ok. 15$