» Artykuły » Inne artykuły » III Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex Online

III Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex Online


wersja do druku

Zmagania przy wirtualnej planszy


III Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex Online
III Polterowy Turniej w Neuroshimę Hex Online to kolejna już odsłona internetowego turnieju w jedną z najbardziej popularnych polskich gier planszowych. Od czasu pierwszej jego edycji dokładamy starań, by pojedynki przy wirtualnej planszy dostarczyły Wam jak najwięcej emocji w atmosferze zdrowej rywalizacji. Niech wygra najlepszy!

Tutaj na bieżąco będą umieszczane wieści z turniejowych zmagań. Mile widziane są także komentarze i relacje z Waszych rozgrywek!



Nagrody sponsorują:

Wydawnictwo Portal

Serwis Poltergeist


Patronat medialny:

NeuroshimaHex.pl


Inne informacje:

Regulamin Turnieju

Strona na Facebooku


Aktualne wyniki oraz całą drabinkę turniejową można znaleźć na stronie Challonge.com.



Etap wstępny turnieju - 25.10-26.10

Zapisy już zamknięte. Niesamowite, na turniej zgłosiło się aż 85 osób! W tym, tak jak się spodziewałam, 10 osób przesłało swoje maile tuż przed północą... A część jak zwykle zapomniała albo nie zdążyła ze zgłoszeniem - trudno, tak już bywa. Zapraszamy następnym razem!

Tak duża frekwencja na turnieju oznacza między innymi, że trzeba będzie go przedłużyć o jeszcze jeden etap. Jako że system szwajcarski wymusza pewne ustępstwa na organizatorach, niektórzy na wylosowanej przez Challonge.com drabince są już dalej niż inni, którzy dopiero będą musieli wywalczyć sobie miejsce w drugim etapie. To wynik ilości zgłoszeń niepasującej do typowej drabinki. Przy równych 64 miejscach dla uczestników co prawda wszyscy startowaliby z tego samego miejsca, ale co najmniej 20 osób w ogóle nie mogłoby wziąć w turnieju udziału.

Mogło się zdarzyć, że w lawinie zgłoszeń któreś zostało przeoczone - warto dla pewności sprawdzić, czy jesteście obecni w aktualnej rozpisce i powiadomić o ewentualnych problemach.


Etap I turnieju - 26.10-2.11

Etap pierwszy dobiegł końca, niezależnie od tego, co o tym sądzą ostatni maruderzy, którzy rozegrają swój pojedynek dopiero w niedzielę. W związku z tym czas na garść informacji i statystyk.

W tej fazie turnieju rozegranych zostało łącznie 17 pojedynków. 3 pojedynki nie doszły do skutku, zaś 1 zostanie rozegrany po wyznaczonym terminie.
Absolutni rekordziści, jeśli chodzi o ilość rozegranych gier, to Mar1usz i bula15, którzy rozegrali łącznie aż cztery zacięte dwumecze. Gratulujemy uporu i woli walki!
Dwóch graczy, Stanleystone i x4tz, zostało wyeliminowanych z turnieju ze względu na brak możliwości skontaktowania się z nimi, zaś mggotrek zrezygnował z rozegrania meczu.

Pierwsze eliminacje już za nami, a w następnej turze zmierzy się ze sobą aż 64 uczestników. Niektórzy z nich dopiero rozpoczynają swoją walkę o przetrwanie na turniejowej drabince. W tej najbardziej intensywnej fazie turnieju z pewnością nie zabraknie pojedynków, które można by poobserwować wieczorami - miejcie się na baczności i zaglądajcie na serwer!


Etap II, III i IV turnieju - 2.11-9.11, 9.11-16.11, 16.11-24.11

Zanim przejdziemy do rozegrania ćwierć- i półfinałów, podsumujmy eliminacje, które są już za nami.

W tych trzech etapach rozegranych zostało łącznie 50 pojedynków, zaś 6 nie doszło do skutku. Pięciu graczy (Stanleystone, DuzyJez, Beholder, subcior, littleKB) zostało zdyskwalifikowanych ze względu na powtarzające się opóźnienia lub brak kontaktu. Thanty zrezygnował z rozegrania meczu.

Z osób, które nie przeszły dalej, najbardziej zażarcie walczyli ojgeant i Kurgan, którzy rozegrali w swoich pojedynkach aż po 5 dwumeczy. Gratulujemy zażartej walki i życzymy więcej powodzenia następnym razem!

Pozostało już tylko ośmiu uczestników: Tarfilar, Keleris, Tomekzzamapy, Malieux, Grzegorz1995r, VVirus, Monia i Osiedle. Przed nimi jedne z najważniejszych najtrudniejszych pojedynków tego turnieju.

Ze względu na ciągłe opóźnienia postanowiliśmy zrezygnować z egzekwowania sztywnych terminów aż do końca turnieju. Uczestnicy będą mieli większą swobodę wyznaczenia czasu pojedynków, dzięki czemu będziemy o nich z wyprzedzeniem informować w komentarzach pod arykułem oraz na Facebooku. Zapraszam do oglądania i kibicowania!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Neuroshima HEX: Death Breath
Heksagonalne zombie
- recenzja
Missisipi
Truciciele znad ścieku
- recenzja
Neuroshima Hex - wersja cyfrowa
Klasyka w wydaniu elektronicznym
- recenzja
Neuroshima Hex! Duel
Podwójne zniszczenie
- recenzja
Neuroshima Hex! Sharrash
Wybuchowe szczury
- recenzja
Stalowa Policja
Nigdy nie zadzieraj ze Stalową Policją
- recenzja

Komentarze


Aesandill
   
Ocena:
0
No i jestem nisko w drabince :). Skandal, żądam schodów! Windy! Barku!
25-10-2012 11:18
~Tośka.

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+1
Mal i Zur przeszli pierwszy etap? No nie no.
Co za wredna drabinka.
25-10-2012 11:34
Rege
   
Ocena:
+1
Czyli sa osoby w 2giej rundzie i sa takie ktore beda musialy o to walczyc?
25-10-2012 13:54
Llewelyn_MT
   
Ocena:
0
Ja jestem. Zgłoszenia last minute FTW! Dziękuję Pani Organizator za cierpliwość już na tym etapie. :-)

@Rege: Skoro dobór miejsca na drabince został dokonany przez raczej bezstronny system, to nie widzę problemu. Lepiej tak, niż wykreślić na starcie 21 osób.
25-10-2012 14:00
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Llewelyn_MT
szczególnie jak się jest już oczko wyżej, prawda ;)
25-10-2012 14:27
Senthe
   
Ocena:
+1
@Rege
Wydaje mi się, że tak jest lepiej, niż np. losowo wywalić 1/4 uczestników turnieju ;). No i wynika to z regulaminu - używam Challonge.com, on sam ustawia parowanie i tego typu rzeczy i losowo rozmieszcza uczestników w "bracketach", uwalniając mnie tym samym od niepotrzebnych wyrzutów sumienia ;).

Poza tym etapów i uczestników jest na tyle dużo, że nie martwiłabym się tym specjalnie - kto ma odpaść, i tak odpadnie.
25-10-2012 14:27
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Senthe
Skoro to dla fanu, to nie ma znaczenia. Jednak jeśli się miało by zadęcie poważnie turniejowe, to mocno nie sprawiedliwe. Ja bede grał dla fanu, więc git.

Pozdrawiam
25-10-2012 14:31
Senthe
   
Ocena:
0
Chodzi o to, że turniej jest i tak for fun. Dlatego np. też gracze nie są sortowani wg ratingu, tylko podzieleni zupełnie losowo. Wygranie czegokolwiek przy takiej ilości uczestników i skillu na poziomie niższym od legendary jest raczej mało prawdopodobne ;). A jeśli już ktoś ma taki skill i celuje w górne miejsca, raczej mu wszystko jedno, czy ma jeszcze jeden etap do rozegrania, czy nie.
25-10-2012 15:25
Llewelyn_MT
   
Ocena:
+1
@Aes: Głupoty gadasz. To, że część ludzi musi grać jedną rundę więcej jest niesprawiedliwe, ale losowe wyrzucenie części uczestników na podstawie arbitralnego kryterium już jest OK? Jestem poziom wyżej, więc będę miał mniejszą satysfakcję z wygranych od Ciebie.
26-10-2012 21:23
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Llewelyn_MT
A czy ja mówię że należy wyrzucać cześć uczestników?

Wciskasz mi coś czego nie napisałem :).

Po prostu by było sprawiedliwie, potrzeba by było innego systemu. Brałem udział w wielu turniejach różnorakich, i jakoś zawsze system sie znalazł. Czasem jedna osoba dostawała automatyczne zwycięstwo, ale jeszcze takiego czegoś nie spotkałem by połowa graczy startowała z innego miejsca niż druga połowa.

Może się zdarzyć że zwycięzca będzie miał taką samą liczbę zwycięstw co drugi.

Ale ja się głownie droczę, po nie zależy mi aż tak bardzo. i tak nie przejdę tyle rund. Naprawdę, nie zależy mi tak bardzo. Spoko luz, ważne że by była zabawa.

Pozdrawiam!

26-10-2012 21:33
Llewelyn_MT
   
Ocena:
0
@Aes:
W Twoim rozumowaniu jest poważny błąd. To jest turniej rozgrywany wyłącznie systemem pucharowym. Podaj jakiś inny sposób na umieszczenie innej liczby osób niż potęga dwójki w drabince systemu pucharowego.

Zwycięzcą turnieju zostanie ta osoba, która wygra wszystkie mecze. Nieważne czy będzie ich 7, 8 czy 25. Tylko jedna osoba może wygrać wszystkie mecze.

Jeśli akurat zwycięzca turnieju zacznie od 2. rundy to będzie to ekwiwalent automatycznego zwycięstwa, które podobno jest bardziej sprawiedliwe, ale nie mam pojęcia dlaczego...
02-11-2012 12:56
Aesandill
   
Ocena:
0
@ Llewelyn_MT
Wiesz, można było podejśc inaczej.

Ot np. napisać że czekamy jeszcze na powiedzmy fyfnaście zgłoszeń po czasie. wiem ze są osoby które zwyczajnie przegapiły, i by się zgłosiły. Mniej osób dostalo by dziką kartę, więc i było by bardziej sprawiedliwie.

No ale jak już mówiłem, to nie ma znaczenia skoro to turniej for fun, naprawdę chyba prowadzimy jałową dyskusje a mnie już troszke nuży to rola adwokata diabła.
Turniej jest git
02-11-2012 15:07
Senthe
   
Ocena:
0
Proszę o spokój ;). Ten turniej jest rozgrywany tak, a nie inaczej, ponieważ wg mnie zachowuje chwiejną równowagę między "sprawiedliwością" (zbalansowany system dwumeczy) a "sprawnością organizacyjną" (system pucharowy).

Można zrobić go "bardziej sprawiedliwie" (np. ograniczając ilość miejsc dla graczy, zwiększając ilość etapów do przejścia przy użyciu systemu szwajcarskiego, parując wg punktów rankingowych). Można by go zrobić też "bardziej sprawnie" (w drugą stronę - zmniejszając ilość gier do rozegrania, ustalając określone terminy spotkań). Niestety te dwie rzeczy się nie łączą, więc naprawdę chciałabym wiedzieć, na której zależy Wam bardziej. Chcecie rozgrywać turniej przez trzy miesiące? Czy nie lepiej byłoby w tym czasie uruchomić już całą ligę? ;)

Jeśli macie jakieś uwagi lub zażalenia, zawsze możecie dać mi znać, a wprowadzę zmiany w następnym turnieju. Feedback jest dla mnie bardzo ważny.
02-11-2012 15:55
Llewelyn_MT
   
Ocena:
0
@Aes:
W miesiąc zgłosiło się 80 osób. Ciekawe jak długo czekalibyśmy na dodatkowe 40+, żeby dobić do 128. ;)
02-11-2012 17:29
Senthe
   
Ocena:
0
@Llewelyn_MT
I jakim cudem przekonalibyście mnie, żeby robić turniej dla takiej masy ludzi :P. Jeśli ilość miejsc miałaby już być limitowana do potęg dwójki, to zdecydowanie maksimum wynosiłoby 64 osoby - 128 jest z mojego punktu widzenia niemożliwe do ogarnięcia (i do udźwignięcia dla serwera), nawet jeżeli zatrudnilibyśmy dodatkowego arbitra.
02-11-2012 17:32
Aesandill
   
Ocena:
+1
@ Llewelyn_MT

Przy dzikich kartach dla ograniczonej(kilku) liczby osób dało by się również przy mniej równych liczbach :)

@ Senthe
Zupełnie szczerze.

Turniej jest fanowski, wilelka chwała że wam (Tobie tzn) się chciało.

Moje marudzenie - ot czysto teoretyczna dyskusje nad określeniem "sprawiedliwość".

A naprawdę, fajnie ze robisz, fajnie że Ci się chce.
Uwag nie mam, tak sobie bajdurze.

Pozdrawiam
Aes
02-11-2012 18:30
~nindza77

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
+2
Oh, można też spokojnie zmieścić np 96 osób. Dziwi mnie, że nikt tego nie rozkminił: Normalna drabinka wyłania w końcu trzech najlepszych uczestników ->każdy z każdym i naprawdę po sprawie, chyba nie wypaczyłoby to wyników.
Pzdr
02-11-2012 21:54
Senthe
   
Ocena:
+1
@nindza77
Trzech najlepszych, każdy z każdym i co dalej? Zsumować punkty?

NSH to jak dla mnie nie jest gra na punkty (potwierdziły to zresztą doświadczenia z pierwszego turnieju). To jest gra do zwyciężania, tak jak szachy. Zwycięzca może być tylko jeden. Ale nie wiem, może i to rozwiązanie miałoby pewne zalety.
02-11-2012 22:22
~Pan z Osiedla

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gra w hexa na punkty sztabu a.k.a. Ha Pe to pomyłka, podobnie jak parowanie przeciwników wg rankingu (nabijacze w prawdzie polecieliby po pierwszej rundzie, ale i tak) - jeśli już to może wg tego nowego ratio. A imao najlepsze (po pucharowym systemie - który się sprawdza!) byłyby grupy. Można by zrobić jak w piłce nożnej, każdy z każdym, baraże itd.. xD

Tak czy siak, hex zawiera elementy losowe i nawet genialna strategia genialnego stratega może się czasem wyłożyć na łopatki w zderzeniu z rzeczywistością, która gdzieś ma tak zwany rachunek prawdopodobieństwa. Jak w pokerze, można przegrać z parą asów na ręce. Jedynym sposobem zminimalizowania losowości jest maksymalizowanie liczby gier - pod tym względem tryb grupowy rządzi. I ma swój minus, wydłuża turniej, chyba żeby organizatorzy jasno określili: masz np. dzień, 2 dni, tydzień na mecz, po tym czasie walkower i dziękuję, dobranoc. Wtedy można grać. ^
09-11-2012 15:58
Senthe
   
Ocena:
0
@Osiedle
Nie bardzo mi pasuje ustawianie bardzo sztywnych terminów. Jak pokazało doświadczenie, ledwo mieści lub w ogóle nie mieści się w nich ok. 10% uczestników (czyli statystycznie po 4 etapach ~1/3 osób odpadłaby z powodu walkowera ;P), w tym połowa nie ze swojej winy, a z powodu trafienia na nieogarniętego przeciwnika.
09-11-2012 16:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.