Loch Ness
Od wieków ludzi elektryzowała tajemnica, którą skrywa największe objętościowo jezioro Wielkiej Brytanii – Loch Ness. Do dziś dzień dywaguje się, czy potwór, nazywany przez Szkotów pieszczotliwie Nessie, istnieje, czy nie. Gra Loch Ness Waltera Oberta pozwala nam się wcielić w fotografa, którego zadaniem jest uwiecznić na kliszy legendarnego stwora.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Co skrywa głębia pudełka?
Pudełko Loch Ness jest duże i bardzo kolorowe. Kreska ilustracji jest bardzo prosta, ale miła dla oka. W gwiaździstą noc grupa fotografów stara się uchwycić jak najlepiej sylwetkę wielkiego, wężowatego potwora – taka ilustracja zdobi wieczko gry. W środku mnóstwo wolnego miejsca. Niestety, wielkie pudła z masą powietrza wewnątrz lepiej się sprzedają od kompaktowych pudełek. Poza reklamami Granny w środku znajdziemy niewielką, kolorową instrukcją. Dokładnie i z przykładami wyjaśnia ona wszystkie niuanse rozgrywki.
Kolorowa, zginana na trzy części plansza wykonana jest z grubej tektury. Ilustracje są zrobione dosyć prostą kreską, ale bardzo przyjemnie się patrzy na dzieło Piotra Sochy. Co prawda, artystę poniosła nieco wyobraźnia i zaludnił planszę zamkami, duchami i nietoperzami – co bardziej miało oddać specyficzny klimat samej Szkocji (co ciekawe na planszowym jeziorze jest sporo wysp, na prawdziwym – tylko jedna), ale udało się zachować nieco upiorną, tajemniczą atmosferę Loch Ness.
Płócienny, niebieski woreczek z logo wydawcy skrywa 32 kartoniki (średniej grubości tektura) ze zdjęciami Nessie. Granna dołączyła woreczek strunowy, w którym możemy trzymać plastikowe elementy: 12 figurek fotografów w pięciu kolorach i figurka potwora, która składa się z trzech części (głowa, korpus i ogon). Zdecydowanie wizerunek Nessie to jeden z atutów wizualnej strony gry. Drugim z nich jest duża, dwunastościenna, niebieska kostka. Może nie jest tak rewelacyjnie wykonana jak ta z tegorocznych Piratów: Karaibska Flota, ale ma niewątpliwie swój urok i do tego jak się turla!
Sztuka zrobienia dobrego zdjęcia
Zasady gry to zaledwie 4 strony, do tego bogato ilustrowane i z licznymi przykładami samej rozgrywki. Wygrywa, jak to zwykle w grach planszowych bywa ,osoba z największą ilością punktów zwycięstwa pod koniec partii.
Na początku zabawy każdy z uczestników wybiera dwóch fotografów w jednym kolorze (w rozgrywce na dwie osoby trzech), a potem umieszcza się Nessie na środku planszy (należy pamiętać, że jej trzy części zawsze muszą być na sąsiednich polach). Poczynając od pierwszego gracza ruchem zegarowym kolejno każdy umieszcza swojego fotografa na planszy. Kiedy wszystkie figurki uczestników rozgrywki znajdą się na planszy zabawa się rozpoczyna.
W swojej kolejce gracz może wykonać jedną z dwóch dostępnych akcji:- Rzucić kostką i poruszyć Nessie – Na kostce mogą wypaść cyfry od 3 do 6 i o taką odległość przesuwamy potwora (nie możemy go cofać!) lub może wypaść symbol wody – Nessie nurkuje, czyli podnosimy figurkę potwora i umieszczamy w dowolnym miejscu na Trasie.
- Przenieść jednego ze swoich fotografów – Podnosimy figurkę z jednego punktu widokowego i przekładamy na inny, dowolnie przez nas wybrany (jeden punkt widokowy może zwierać tylko jednego fotografa!)
Kto może szukać Nessie?
Do Loch Ness podchodziłem z zaciekawieniem, a jednocześnie bez wielkich oczekiwań. Byłem ciekawy jak tematykę legendy potwora można przełożyć na wykonanie gry planszowej. Z drugiej strony jako pozycji skierowanej do dzieci nie oczekiwałem wyszukanej mechaniki i znacznego stopnia trudności. I rzeczywiście Loch Ness jest losowa, ale nie pozbawiona sporego elementu logicznego i strategicznego. Trzeba liczyć, ile pól może zobaczyć nasz fotograf, aby zwiększyć nasze szanse na wyciągnięcie odpowiedniego kartonika. Rozważne rozmieszczenie figurek i poruszanie potworem może nas znacznie przybliżyć do zwycięstwa. Loch Ness to jedna z nielicznych gier przy których zarówno dorośli jak i dzieci świetnie się będą bawić. Odradzam tytuł poszukującym logicznego wyzwania, ale Ci, którzy poszukują niestandardowej gry imprezowej powinni być zadowoleni z nowego tytułu Granny.
Plusy:- tematyka
- figurki, zwłaszcza potwora
- kostka
- spora możliwość "kombinowania"
- mechanika mogłaby być bardziej złożona
Dziękujemy wydawnictwu Granna za udostępnienie gry do recenzji.
Galeria
Mają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 2
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 2
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Tytuł: Loch Ness
Typ gry: rodzinna, familijna, imprezowa
Projektant: Walter Obert
Ilustracje: Piotr Socha
Wydawca oryginału: Red Glove
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Granna
Liczba graczy: od 2 do 5 osób
Wiek graczy: od 4 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 minut
Cena: ok. 75 zł
Typ gry: rodzinna, familijna, imprezowa
Projektant: Walter Obert
Ilustracje: Piotr Socha
Wydawca oryginału: Red Glove
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: Granna
Liczba graczy: od 2 do 5 osób
Wiek graczy: od 4 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 minut
Cena: ok. 75 zł