Tenzi
Kości zostały (prze)rzucone
Redakcja: Karolina 'Isadora' MałkiewiczIlustracje: Mateusz 'TheProdigy' Gołaszewski
Tenzi to bardzo szybka (zazwyczaj 2-3 minutowa) gra kościana, w której zadaniem graczy jest tak długo przerzucać kości, aż wypadnie pożądana kombinacja. Brzmi banalnie, prawda?
Gra mieści się w plastikowej tubie, w środku której znajdziemy 40 kości w 4 kolorach oraz krótką instrukcję. Wykonanie jest dobre, elementy są masywne i atrakcyjne kolorystycznie, instrukcja napisana zaś bardzo przejrzyście.
Zasady podstawowego trybu są banalne. Każdy dostaje 10 kości w swoim kolorze i na dany znak gracze zaczynają przerzucać i odkładać kości, aż wszystkie wskażą ten sam wynik. Komu ta sztuka uda się najszybciej, ten krzyczy „Tenzi!” i wygrywa. Prościej się już chyba nie dało. Ale żeby nie było tak nudno, gra posiada także kilka innych wariantów:
- Wieża Tenzi - zamiast odkładać kostki, należy ułożyć z nich wieżę, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe;
- Dzielone Tenzi - próbujemy uzyskać po 5 kostek z wybraną wartością;
- Drużynowe Tenzi - gracze z jednej drużyny muszą uzyskać te same, ustalone wartości;
- Mega Tenzi - identyczny jak tryb podstawowy, tyle że zamiast 10, do dyspozycji mamy 20 kości;
- Podbierane Tenzi - możemy podbierać kości rywalom w celu uzupełnienia wartości;
- Celowane Tenzi – na początku ustalamy wartość, którą będziemy zbierać;
- Tenzi na czas – próbujemy zejść poniżej 10 sekund, by zostać Mistrzem Tenzi, gorszy czas oznacza niższą rangę;
- Pokręcone Tenzi – dowolnie łączymy powyższe tryby np. Celowana Mega Wieża Tenzi.
Najciekawsze tryby to zdecydowanie Podbieranie oraz Wieża, w nich najwięcej się dzieje na stole i przy nich najlepiej się bawiłem. Dobrze połączone przez nas tryby również mogą dać sporo frajdy.
W zasadzie ciężko jednoznacznie ocenić Tenzi. Jako gra wypada naprawdę średnio, o ile turlanie w kółko kostkami można nazwać grą. Niektórym taka zabawa się podobała, ale częściej spotykałem się ze zdaniem typu: „I co, to wszystko? Trochę bez sensu.” Pozycja lepiej sprawdza się za to jako zabawka dla dzieci; łatwo zauważyć, że dobrze się przy niej bawiły grając po swojemu, a nie jak nakazuje instrukcja. Gra sprawdzi się, jak wspomniałem, jeśli chcemy czymś zająć nasze pociechy, ewentualnie jako rozgrzewka przed dłuższym posiedzeniem przy planszówkach lub w oczekiwaniu na czyjeś przybycie, w innym wypadku jest ona raczej mało absorbująca.
Plusy:
- ładne, kolorowe kostki
- sporo wariantów, które można łączyć
- zasady proste jak budowa cepa
Minusy:
- dorosłych nie zainteresuje, raczej tylko dla dzieci
- nie wiadomo czy to jeszcze gra, czy bardziej zabawka
- sprawia wrażenie wymyślonej na siłę
Dziękujemy wydawnictwu REBEL.pl za przekazanie gry do recenzji.
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Typ gry: kościana
Wydawca oryginału: Carma Games
Data wydania oryginału: 2011
Wydawca polski: REBEL.pl
Data wydania polskiego: 2014
Liczba graczy: od 2 do 4
Wiek graczy: od 5 lat
Czas rozgrywki: 5-10 min.
Cena: 39,95 zł